06.11.2018

Робочі перевірки податківців: що треба знати

З 5 жовтня 2018 року, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5.09.2018р. №649-р, почалися комплексні перевірки роботодавців, спрямовані на виявлення неоформлених працівників.

Контроль за дотриманням законодавства про працю здійснюють органи Держпраці і місцевого самоврядування. Крім того, контроль здійснює Державна фіскальна служба та її територіальні органи. Інспектори праці здійснюють такі види контролю, як інспекційні відвідування і невиїзне інспектування.

На відміну від них, фіскальна служба та її територіальні органи керуються Податковим Кодексом України, яким передбачені такі перевірки: планові, позапланові та фактичні. Під податкову перевірку потрапляють останні 1095 днів. Для перевірок Держпраці немає терміну давності, вони можуть перевіряти весь період роботи ФОП\юридичної особи.

Мораторій на такі перевірки з 2018 року скасовано.

У разі наявності у фіскальної служби інформації про використання найманих працівників без належного оформлення і виплати зарплати без сплати податків, виникає право на проведення перевірки (планової, позапланової, фактичної).

Фактична перевірка здійснюється відповідно до 80 ст. Податкового кодексу без попереднього попередження і здійснюється безпосередньо за місцем фактичного провадження платником діяльності. Проводити таку перевірку повинні, як мінімум, двоє перевіряючих. Якщо приходить один, то роботодавець має право йому відмовити. При собі податківці повинні мати службові посвідчення та направлення на перевірку.

З переліком документів, які передбачені законодавством про працю та повинні бути у роботодавця, можна ознайомитися в Центрах обслуговування платників.

 

Прес-служба Ізмаїльської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області